Premier Cerar in ministri obiskali tudi tolminsko občino
Vlada je včeraj obiskala Goriško regijo, v občini Tolmin pa so se ustavili minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič, ministrica za izobraževanje, znanost in šport dr. Maja Makovec Brenčič in ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc. Premier dr. Miro Cerar je v penzion v Poljubinju na kosilo povabil nekatere perspektivne mlade iz vse regije.
Župan Uroš Brežan je ministra za infrastrukturo dr. Petra Gašperšiča ter njegove sodelavce z ministrstva za infrastrukturo (MzI) in direkcije za infrastrukturo (DRSI) pričakal na enem od treh gradbišč na Stopniku, kjer so si z vodstvom Kolektorja CPG ogledali napredek gradbenih del na četrti razvojni osi. Vožnjo proti Tolminu je izkoristil za to, da je ministra opozoril na nekatere projekte na državnih cestah območju tolminske občine. Kot je povzel, je poleg gradbišč na cesti Dolenja Trebuša–Želin promet oviran tudi na cesti skozi Baško grapo (tj. nad Knežo) ter na mostu v Ušniku in zaradi zožanja cestišča pri Podselu. Za izvedbo so v pripravi novi odseki na Stopniku, obvoznica Tolmin, obnova mostu čez Sočo na Mostu na Soči in cesta skozi Grahovo ob Bači, v načrtovanju pa so še dokončanje rekonstrukcije ceste skozi Podbrdo, obvoznici Volče in Most na Soči, predor pri Dolenji Trebuši in plaz Ščenk pred Knežo. Nekaj je tudi že izdelanih projektov, ki pa do izvedbe še niso prišli: obnova mostu s pešpotjo čez Tolminko v Tolminu in čez Knešco na Kneži, zavarovanje brežin na Koritnici, nadaljevanje kolesarske poti od galerije Pod Ključem, krožišče na Rodnah pri poslovni coni Poljubinj. Kot je povedal župan Brežan, je ministrstvo za infrastrukturo tisto, s katerim so na Občini Tolmin najbolj zadovoljni: »Zelo pomembno je nadaljevati posodabljanje cestne, železniške in kolesarske infrastrukture. Tu MZI in DRSI zaslužita pohvalo.«
Z ministrom Gašperšičem o stranskih državnih cestah, železnici, kolesarskih poteh in vozniških izpitih
Minister Gašperšič je svoj obisk nadaljeval z delovnim posvetom na tolminski občini. Ministra in njegove sodelavce sta predsednik Krajevne skupnosti (KS) Gorenja Trebuša Franc Ličer in predsednik KS Podbrdo Tomaž Štenklerseznanila z razmerami na državnih cestah na območju obeh Trebuš in Baške grape. Kot je obljubil minister, bodo najbolj kritične odseke poskusili rešiti tudi samo s preplastitvami, poleg tega v svojem resorju daje pobudo, da se lahko v okviru rednih vzdrževalnih del lotijo tudi več kot 300-metrskih odsekov. Predstavnik Civilne iniciative za Bohinjsko progo Dragan Jandrić je ekipo opomnil na nujen vsaj minimalen vložek v železniške tire, saj učinka z novimi vlaki na isti progi ne gre pričakovati, prav tako postaja Most na Soči ne more ostati brez vsaj manjše nakladalne rampe. Miro Kristan s Posoškega razvojnega centra je dodal še, da ne bi smeli pozabiti na pomen železniške povezave med Novo Gorico in Gorico, ki z bližnjimi Benetkami predstavlja velik potencial. Tako Gašperšič kot direktor DRSI Damir Topolko Bohinjski progi z muzejskim in avtovlakom priznavata zanimivo turistično ponudbo in kot zatrjujeta, si tudi na ministrstvu želijo njenega razvoja. »Ravno v tem času v okviru integracije javnega potniškega prometa usklajujemo vozne rede vlakov in avtobusov,« je še dodal minister.
Prav kombinacija železniškega prometa s kolesarskimi potmi namreč predstavlja pomemben prispevek k razvoju trajnostne mobilnosti na območju Alp. Koliko neizkoriščenega turističnega potenciala imamo zaradi pomanjkanja urejenih kolesarskih poti, je ministrovo ekipo seznanil Peter Dakskobler, član medresorske delovne skupine za razvoj kolesarjenja pod vodstvom Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Gašperšič je povedal, da so prav zaradi zavedanja, kako pomembne so kolesarske povezave za razvoj turizma, na MzI že lani začeli s projektom označevanja kolesarskih povezav tudi tam, kjer ne gre izključno za kolesarske steze, ampak npr. le s prometom manj obremenjeno obstoječe omrežje. Predsednik občinskega sveta za preventivno in vzgojo v cestnem prometu Jože Režonja je ministra ob tej priložnosti znova spomnil na problematiko opravljanja praktičnega dela vozniškega izpita v Tolminu zaradi zahtev po preverjanju kandidatov pri vožnji po hitri cesti in avtocesti, kar kandidatom prinaša dodaten napor in izgubo časa. Gašperšič je obljubil, da bodo dodatno preučili določila pravilnika o vozniških izpitih in direktive za vozniška dovoljenja.
Ministrici v šolskem centru in zdravstvenem domu v Tolminu
Ministrica za izobraževanje, znanost in šport dr. Maja Makovec Brenčič se je v tolminskem šolskem centru srečala z ravnateljema gimnazije in osnovne šole mag. Branko Hrast Debeljak in Vladimirjem Mavrijem ter podžupanjo Martino Kenda in odgovornim za družbene dejavnosti na Občini Tolmin mag. Matjažem Kosom. Ministrica je tesno sodelovanje lokalne skupnosti in izobraževalnih ustanov na tem mestu izpostavila kot primer dobre prakse, saj sicer ni ravno običajno, da občine podpirajo (tudi materialno) delovanje srednjih šol, katerih ustanoviteljica je država. Profesorji tolminske gimnazije so nato v pogovoru z ministrico izpostavili problematiko odraščanja sodobne mladine in izzive, s katerimi se pri tem srečujejo sami.
Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc pa je obiskala Zdravstveni dom (ZD) Tolmin, kjer se je z direktorjem Gaudenciem Lucasom Triepomin njegovo ekipo ter podžupanom Danijelom Oblakom in mag. Matjažem Kosom pogovarjala o reorganizaciji službe nujne medicinske pomoči. Ta pravilnik namreč za ZD Tolmin predvideva status t. i. satelitskega urgentnega centra (SUC), vezanega na urgentni center v Novi Gorici. Vodstvo ZD je s tem v zvezi izpostavilo kadrovsko problematiko, podžupana Oblaka in zadolženega za družbene dejavnosti mag. Kosa pa je zanimalo, kako bo ministrstvo pristopilo k sofinanciranju investicij, potrebnih za vzpostavitev in delovanje SUC. V ta namen se bodo predstavniki ministrstva in občine srečali na posebnem operativnem sestanku.
Program obiska zastavljen preobsežno
Vlada je obisk sklenila z zaključnim srečanjem v Novi Gorici, kjer je premier Cerar vtise o »naravno lepi in kulturno bogati regiji« strnil z optimizmom. Po njegovih besedah je gospodarstvo v regiji na pravi poti, veliki so potenciali v turizmu, posebej pomembno pa je to, da imajo ljudje tu vizijo. V delu regijskega dialoga, ki ga je vlada namenila vprašanjem in komentarjem, je tolminski župan Brežan izpostavil mačehovski odnos države in ministrstva za okolje in prostor do edinega nacionalnega parka pri nas, Triglavskega narodnega parka. Šest let po uveljavitvi Zakona o Triglavskem narodnem parku se namreč razvojni del še ne izvaja, zelo borno je tudi financiranje delovanja zavoda, ki je obenem brez direktorja s polnim mandatom. Ob procesu spreminjanja Operativnega programa kohezijske politike 2014–2020, ki sedaj občine popolnoma zapostavlja, je poudaril potrebo lokalnih skupnosti, da se zagotovi evropska sredstva tudi za regijske projekte, ki jih bodo zasnovale občine.
Nazadnje je Brežan, ki so mu pritrdili tudi drugi župani, izpostavil, da si je vlada program obiska Goriške regije zastavila preširoko. »Okvir obiska je z vidika številnih simultanih posvetov ponesrečen. Nemogoče je obdelati toliko pomembnih tem hkrati,«je pojasnil.