Zaključuje se obnova ceste Tolmin–Zatolmin
Občina Tolmin v marcu zaključuje z urejanjem odseka ceste med Tolminom in Zatolminom. Kot zadnja načrtovana aktivnost bo na izhodu iz Tolmina v smeri proti Zatolminu za pešce urejen prehod prek Gregorčičeve ulice.
V okviru obnove ceste med Tolminom in Zatolminom, na odseku od križišča na vstopu v Zatolmin do Štrklepc oziroma do vstopa v Tolmin s severa, je bil na celotnem odseku zgrajen nov pločnik, prenovljeno vozišče, urejeno odvodnjavanje ceste in postavljena nova razsvetljava. Ob vstopu v Zatolmin se je uredil večji parkirni prostor, odstranjena pa je bila tudi stara in postavljena nova transformatorska postaja. Glede na načrtovane aktivnosti je na koncu odseka ceste, tj. na vhodu v Tolmin iz smeri Zatolmina, treba urediti še prehod za pešce, prek katerega bo Gregorčičevo ulico mogoče prečkati v smeri ulice Pod gradom. Ker ima Gregorčičeva ulica na tem odseku pločnik le na vzhodni strani in ker drugega prehoda za pešce v bližini ni, je zaradi pešcev, namenjenih v ulico Pod gradom, na sprehajalno pot ob vznožju Kozlovega roba ali na Kozlov rob, ureditev varnega prečkanja ceste nujna.
Skupaj z občani, ki stanujejo v tem delu Tolmina, smo ugotavljali, da veliko voznikov na tem odseku Gregorčičeve ulice omejitve hitrosti, ki sicer velja v naselju Tolmin, ne upošteva. Te ugotovitve potrjujejo tudi meritve, ki jih je zabeležil radar na opozorilni tabli za prekoračitev hitrosti, ki je bila nameščena v tem delu Gregorčičeve ulice. Ne glede na to, da ulica v tem delu ni ravna, ampak v smeri proti centru Tolmina vodi v desni ovinek, v smeri proti Zatolminu pa se nadaljuje v strmejši klanec in prav tako zavija, je naprava na tem odseku v dveh mesecih zaznala in zabeležila številne prekoračitve hitrosti.
Zaradi navedenega je bilo ob načrtovanju prehoda za pešce na tem delu nujno predvideti tudi ukrepe za umirjanje prometa. S tem ciljem je projektant sprva predvidel ureditev običajne grbine. Ta je bila v načrtih kasneje nadomeščena z dvigom celotnega križišča v delu med odcepoma za ulico Pod gradom in na Štrklepce. Ugotovljeno je bilo namreč, da bo ta ukrep za promet manj moteč kot običajna cestna grbina. Tudi izvedba takšne ovire za umirjanje prometa pa – zaradi velikega naklona vzdolžne osi ceste – za malenkost odstopa od standardov, ki jih je v tem primeru treba upoštevati.
S prepričanjem, da je na omenjenem delu Gregorčičeve ulice nujno poskrbeti za umirjanje prometa, soglašajo tudi krajani Zatolmina in Tolmina, ki se pogosteje vozijo po Gregorčičevi ulici in naprej proti Zatolminu. Prav zato so načine, s katerimi bi ta cilj lahko dosegli, predlagali tudi sami. Te predloge krajanov in dodatne predloge, ki smo jih pripravili v občinski upravi, bo pregledal in s strokovnega vidika preučil projektant in na tej osnovi predlagal najustreznejšo rešitev.