Obvoznica Tolmin
OSNOVNI PODATKI O PROJEKTU
Ime projekta: Obvoznica Tolmin
Investitor: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) pri Ministrstvu za infrastrukturo
Soinvestitor: Občina Tolmin
Vrednost gradbenih del: 9,5 milijona EUR, od tega delež Občine Tolmin 636.000 EUR
Vrednosti nekaterih objektov: 1,65 milijona EUR cesta, 2,37 milijona EUR most čez Tolminko, 840.000 EUR elektroinštalacije, 483.000 EUR kanalizacija in vodovod, 394.000 EUR lokalne in dovozne ceste, 352.000 EUR hodnik, kolesarska in večnamenska pot, 350.000 EUR meteorna kanalizacija
Izvajalec gradbenih del: Kolektor CPG d.o.o. s podizvajalci
Začetek izvedbe gradbenih del: januar 2022
Predviden zaključek izvedbe gradbenih del: april 2024
PRIPRAVA DOKUMENTACIJE
Pripravo dokumentacije sta vodili Ministrstvo za promet (kasneje Ministrstvo za infrastrukturo) in Direkcija RS za ceste (kasneje Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI)), pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) pa je vodilo Ministrstvo za okolje in prostor.
Načrtovanje se je začelo z naročilom dokumenta Študija variant obvoznice naselja Tolmin, ki ga je leta 2005 izdelalo podjetje ACER Novo mesto. V letu 2008 je Vlada RS sprejela sklep o začetku priprave DPN za obvoznico Tolmin, na podlagi katerega so se z nosilci urejanja prostora in javnostjo začela usklajevanja o poteku trase. Usklajevanje različnih argumentov je vodilo do priprave dokumenta Strokovne podlage optimizirane variante obvoznice Tolmin za potrebe izdelave DPN za obvoznico Tolmin, ki ga je prav tako izdelalo podjetje ACER Novo mesto, po opravljeni javni predstavitvi in razpravi pa je Občinski svet Občine Tolmin 3. novembra 2009 sprejel sklep o izboru variante.
Javna razgrnitev Osnutka DPN in Okoljskega poročila za obvoznico Tolmin je potekala med 7. novembrom in 7. decembrom 2011. Po dodatnih usklajevanjih je Vlada RS sprejela in objavila Uredbo o državnem prostorskem načrtu za obvoznico Tolmin (Uradni list RS, št. 44/2013). Načrtovanje za pripravo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja je po naročilu DRSI v letu 2017 izdelalo podjetje Ginex International d.o.o. iz Nove Gorice.
PREDMET PROJEKTA
Predmet projekta je novogradnja oz. preložitev glavne ceste Peršeti–Most na Soči po Uredbi o DPN za obvoznico Tolmin v dolžini 1483 m (območje sprejetega DPN). Načrtovana je kot dvopasovnica z nivojskimi križišči. Projekt obsega:
- preložitev glavne ceste z vklopom v obstoječe stanje na začetku in koncu,
- * 4 nivojska križišča (krožno križišče K1 v km 0+110 s priključkom dostopne ceste do pokopališča, trikrako semaforizirano križišče K2 v km 0+248 s priključkom na center mesta, krožno križišče K3 v km 1+240 s priključkoma Dijaške ulice in odcepom proti Sotočju, krožno križišče K4 v km 1+483 s priključkom proti Poslovni coni Poljubinj in mestu Tolmin),
- spremembo poteka Dijaške ulice ter izgradnjo ločene poti za pešce in kolesarje ob njej,
- večnamensko pot ob obvoznici (med pokopališčem in podhodom), ki omogoča dostop do obdelovalnih površin ter je namenjena tudi pešcem in kolesarjem,
- podhod za pešce in kolesarje ter kmetijsko mehanizacijo ob koncu Ulice pod Brajdo (v km 0+720),
- most čez Tolminko od km 1+274 v skupni dolžini 171 m in širine 12,70 m,
- površine za pešce in kolesarje v območju križišč K1 in K2,
- prestavitev spominskega znamenja,
- ureditev odvodnjavanja,
- prestavitev ali zaščito vseh tangiranih komunalnih vodov,
- ureditev cestne razsvetljave (v območju vseh štirih križišč, ob večnamenski poti, poti za pešce in kolesarje, vzporedni Dijaški ulici, ter v podhodu).
TRASA IN KRAJINSKA UREDITEV
Trasa obvoznice, ki jo prikazuje vizualizacija, poteka v pretežno ravninskem terasastem območju južno od mesta Tolmin in severno od reke Soče. Z izjemo robne pozidave na začetku in koncu trase je območje nenaseljeno, tako da trasa prečka pretežno kmetijska zemljišča (polja in travniki). V začetnem delu v območju krožišča K1 se obvoznica približa vstopu na tolminsko pokopališče, proti zaključku trase pa z mostom čez Tolminko prečka območje čistilne naprave.
Značilno kmetijsko krajino s prevladujočimi travniki v osrednjem delu upošteva tudi krajinska ureditev obcestnega prostora. V prvem kilometru razen protihrupnega nasipa proti Ulici pod Brajdo za zaščito predvidene pozidave na severni strani obvoznice ter nasipa za vizualno in protihrupno zaščito Sotočja ne bo večjih sprememb reliefa. Prostor nasipov bo obenem izkoriščen tudi za zasaditev drevja. V nadaljevanju bodo sorazmerni večji posegi v relief na delu obvoznice in prestavljene Dijaške ulice z ločeno vodeno večnamensko potjo. Brežine so načrtovane precej položno, kar bo na razgaljenih površinah omogočilo ponovno zasaditev dreves in grmovnic. V načrtu je predvidena tudi prestavitev vstopnega dela na tolminsko pokopališče, ki se ga skupaj s skulpturami na podstavkih preseli na novo lokacijo in se ga naveže na načrtovano obvoznico. Pri tem se ohranijo vse značilnosti (oblika, materiali in velikost).
Površine za pešce in kolesarje
Pešci bodo obvoznico lahko prehajali skozi podhoda večnamenske poti na koncu Ulice pod Brajdo in pod novim mostom preko Tolminke, čez semaforizirano križišče K2 do pokopališča, pa tudi po učni pešpoti ob Tolminki. Obvoznico bo spremljala državna kolesarska povezava, ki bo potekala preko obstoječe brvi čez Tolminko (na Sotočju) do objekta nekdanjega hotela Paradiso, nadaljevala pot mimo Nemškega pokopališča v večnamenski podhod pod obvoznico ter po Ulici pod Brajdo do krožišča pri Hoferju. V nadaljevanju je predvidena kolesarska povezava mimo križišča K2 in krožišča K1 proti Kobaridu. V mesto Tolmin bodo kolesarji lahko dostopali tudi po večnamenski poti, ki se bo priključila Dijaški ulici.
Most čez Tolminko
Najzahtevnejši objekt na celotni trasi bo 171 m dolg in 12,70 m širok most preko reke Tolminke. V prvem delu, kjer premošča območje čistilne naprave, bo zgrajen na stebrih višine 14 m, v nadaljevanju preko reke pa je zasnovan kot elastično vpet lok razpona 55 m.
(Povzeto po Tehničnem poročilu Projektivnega biroja Ginex International d.o.o.)
* Pobude za umestitev enega krožišča namesto K1 in K2
Vprašanje o možnostih združitve krožišča K1 in križišča K2 v skupno krožišče je bilo v fazi javne razgrnitve zastavljeno večkrat, DRSI je nanj med drugim odgovorila tudi v stališčih do pripomb in predlogov z javne razgrnitve osnutka DPN, ki je potekala 7. 11.–7. 12. 2011: »Že v strokovnih podlagah optimizirane variante obvoznice Tolmin za potrebe izdelave DPN obvoznice Tolmin, pa tudi v idejnem projektu kot neposredni strokovni podlagi za DPN so bila upoštevana izhodišča, da naj bo poseg na vstopnem ambientu na območju pokopališča čim manjši, da naj se na obvoznici Tolmin kot delu 4. razvojne osi ohranja kontinuirana vožnja na glavni smeri in da se, če je le mogoče, umestitev trase obvoznice načrtuje rušitve brez obstoječih objektov (nižji investicijski stroški). /…/ Preveritev možnih umestitev krožnega križišča namesto dveh križišč je pokazala, da so možne sicer različne rešitve in različne mikrolokacije krožnega križišča. Pri vseh rešitvah se je pokazalo, da bi se ureditve preveč približale pokopališču; zaradi utesnjenega prostora in reliefnih razmer na tem območju bi bilo namreč treba za premagovanje velikih višinskih razlik v okviru krožnega križišča, ki mora biti načrtovano v eni ravnini, načrtovati visoke oporne oz. podporne zidove, prav tako bi za ureditev navezav vseh načrtovanih cest oz. priključkov na krožno križišče povzročili dodatne posege na kmetijska zemljišča in/ali celo na območje tik pred pokopališčem.«