Ministrstvo pozvali k nadgradnji javnega prevoza
Šest županov občin ob zgornjem toku Soče in Idrijci ter direktor Posoškega razvojnega centra so na Direktorat za trajnostno mobilnost in prometno politiko pri Ministrstvu za infrastrukturo naslovili pobudo za nadgradnjo javnega potniškega prevoza na tem območju. Kot so zapisali, se ta predvsem med poletno turistično sezono kaže kot vedno bolj pomanjkljiv in čeprav lokalne skupnosti skupaj z drugimi ponudniki skušajo manko blažiti z različnimi sezonskimi prevozi, linijskega prevoza ti ne morejo povsem nadomestiti. Demografsko sicer relativno redko poseljeno območje tako posebej poleti pogosto postane ujetnik osebnih vozil obiskovalcev od vsepovsod, relativno podhranjenost dostopnosti območja z javnim potniškim prevozom pa je potrdila tudi analiza, izvedena za pripravo Celostne prometne strategije za območje Julijskih Alp.
Direktor Posoškega razvojnega centra Simon Škvor ter župani Uroš Brežan (Tolmin), Marko Matajurc (Kobarid), Valter Mlekuž (Bovec), Tina Gerbec (Kanal ob Soči), Gašper Uršič (Cerkno) in Tomaž Vencelj (Idrija) so v dopisu predlagali, da pristojni pri opredeljevanju potreb in podeljevanju novih koncesij za javni potniški prevoz še posebej upoštevajo:
- ustrezno frekvenco povezav iz doline Soče do Nove Gorice in Ljubljane (preko Idrije in Predela), primerljivo s standardom, ki ga ima trenutno gorenjski del Julijskih Alp,
- vpliv poletne turistične sezone na povpraševanje po javnem prevozu,
- čezmejno povezljivost v smeri Čedada in Trbiža.
Obenem so ministrstvu predlagali še razmislek o modelu prevozov na klic kot delu nacionalne sheme, saj bi ob kombinaciji z linijskimi prevozi ponekod to povečalo dostopnost in optimizacijo javnega potniškega prometa.
»Veseli me, da smo železniško postajo Most na Soči s pomočjo Ministrstva za infrastrukturo že uspeli povezati z avtobusnimi linijami do Tolmina. Priložnost za Tolminsko in Posočje v bodoče pa vidim predvsem v večji frekvenci javnih prevozov po dolini Soče in proti Ljubljani, v vzpostavitvi čezmejne povezave proti Čedadu ter nadgradnji sistema s prevozi na klic, ki bi nujno morali postati del javne potniške mreže predvsem na podeželju in v demografsko ogroženih delih države,« razmere ocenjuje tolminski župan Uroš Brežan. Ne nazadnje pa bi se nadgradnja javnega potniškega prevoza pomembno skladala z zeleno in s trajnostno usmeritvijo destinacije ter zlatim znakom zelene sheme slovenskega turizma.