Vloga za izdajo potrdila o namenski rabi zemljišča
Opis postopka
Namensko rabo zemljišč predstavljajo stavbna, kmetijska, gozdna, vodna in druga zemljišča, ki se delijo še na podrobnejše stopnje, kar je zlasti pomembno pri stavbnih zemljiščih, ki jih delimo na zemljišča za:
- stanovanjsko rabo,
- centralne dejavnosti,
- gospodarske dejavnosti,
- prometno in drugo infrastrukturo
- in podobno.
Namenska raba zemljišč je določena s prostorskimi akti, zato jo lahko spremenimo samo s spremembo prostorskih aktov. Ker so prostorski akti predpisi, pri pobudi za spremembo namenske rabe prostora ne gre za individualni upravni postopek, v katerem bi se odločalo o vaši pravici, temveč za sodelovanje pri pripravi predpisa, s katerim občina opredeljuje in načrtuje svoj prostorski razvoj.
Na pristojni občini preverite, kakšna namenska raba je določena zemljišču v veljavnem prostorskem aktu. Podatek o tem lahko pridobite v potrdilu o namenski rabi zemljišča ali pa lokacijski informaciji, ki ju proti plačilu upravne takse izda občina, na območju katere se nahaja nepremičnina (za oboje boste potrebovali parcelno številko in katastrsko občino zemljišča). Podatek lahko pridobite tudi s samostojnim vpogledom v različne geografske informacijske sisteme, ki jih uporabljajo ali zagotavljajo občine, pa tudi v prostorskem informacijskem sistemu, ki ga zagotavlja država, pri čemer pa tako pridobljeni podatki za razliko od tistih iz potrdila o namenski rabi zemljišča in lokacijske informacije niso uradni.
Na podlagi tako pridobljenih podatkov o namenski rabi zemljišča in ostalih javnopravnih režimih na zemljišču (prostorski izvedbeni pogoji, morebitni varovalni in varstveni režimi, obstoj predkupne pravice občine itd) lahko ugotovite, kaj prostorski akti in drugi predpisi omogočajo na vašem zemljišču oziroma zemljišču, za katerega se zanimate. V smislu pomoči in zagotavljanja informacij se lahko za pojasnila obrnete tudi na občinski organ, ki je pristojen za prostor.
Potrdilo o namenski rabi se izda za potrebe izvajanja vseh vrst pravnih poslov in prometa z nepremičninami ter urejanje zemljiškoknjižnih zadev (npr. nakup, prodajo, cenitev, dedovanje nepremičnin). Čeprav pridobitev potrdila o namenski rabi zemljišča ni več obvezna v nobenem postopku (podatke za potrebe postopka je organ dolžan pridobiti sam), predstavlja pomemben vir informacij za lastnike zemljišč oziroma za investitorje o namenski rabi zemljišča ter prostorskih ukrepih po predpisih s področja urejanja prostora. Lastništvo zemljišč ni pogoj za oddajo vloge.
Priloge
- potrdilo o plačilu upravne takse (če vlagatelj plačila ni oproščen)
Pristojni, dodatne informacije
Pristojni oddelek:
Oddelek za okolje in prostor
Dodatna pojasnila:
mag. Miran Drole
T: 05/381 95 25
F: 05/381 95 23
E: miran.drole@tolmin.si
Pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov
Stroški v postopku
Za izdajo potrdila o namenski rabi zemljišča znaša upravna taksa 22,70 EUR (tarifni številki 37 Zakona o upravnih taksah).
Upravna taksa se lahko plača pri blagajni občine ali s plačilnim nalogom na račun št. 01328-5280309185, s sklicem na št. 11 76287-7111002-0000XX (zadnji dve cifri -XX- predstavljata leto, npr. 18 za leto 2018). V tem primeru se vlogi priloži kopija potrdila o plačilu.
- Word ali pdf vloga: 22,70 EUR
- E-vloga (z dig. potrdilom) 22,70 EUR
- Spletna vloga (brez dig. potrdila): 22,70 EUR
- Ob oddaji vloge na sedežu občine z gotovino.
- Ob oddaji vloge s plačilnimi karticami, preko spletne banke NLB klik, preko spletne banke Bank@net, z moneto, preko Hal mBills, s položnico (upn nalog).
- Ob dostavi fizične vloge (po elektronski pošti ali natisnjeno po pošti) s položnico (UPN nalog).
Znesek | TRR | Referenca / sklic |
---|---|---|
22,70 € | SI56 0132 8528 0309 185 | SI11 76287-7111002 |